دانشگاه مال تپه ترکیه

دانشگاه مال تپه استانبول

یکی از با اعتبارترین دانشگاه‌های جهان که در کشور ترکیه واقع شده، دانشگاه مال تپه ترکیه است. سیصد کادر علمی و اداری کارآمد، مجری برنامه‌های نوین آموزشی متناسب با نیاز اجتماع، ارائه‌ی وسیع‌ترین زیرساخت‌های پژوهشی مانند آزمایشگاه و ایجاد شرایط بهره‌وری دانشجویان ازامکاناتی مانند اینترنت رایگان در کنار محیط آموزشی بزرگ با ظاهر زیبا سبب شده تا بسیاری از دانشجویان بین‌المللی با دید بازتری، آن را انتخاب نمایند. شما در ادامه با یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه آشنا خواهید شد.

توضیحات عنوان
Maltepe University نام دانشگاه به زبان انگلیسی
Maltepe üniversitesi نام دانشگاه به زبان ترکی
دانشگاه مال تپه نام دانشگاه به زبان فارسی
استانبول موقعیت
خصوصی نوع فعالیت
ترکی و انگلیسی زبان آموزشی
https://www.maltepe.edu.tr سایت رسمی دانشگاه

 

دانشگاه مال تپه ترکیه را بیشتر بشناسیم

این دانشگاه خصوصی در سال ۱۹۹۷ توسط بنیاد وقف آموزش ترکیه  (İstanbul Marmara Eğitim Vakfı İMEV) و مرکز آموزش مرمره در منطقه مال تپه استانبول ایجاد شد. این منطقه در بخش آسیایی ترکیه و در کنار دریای مرمره واقع شده است.  دانشگاه مال تپه برای پرورش مهارت فکری و انتقادی دانشجویان و همچنین تربیت نیروهایی متناسب با احتیاج جامعه، همواره از بهترین امکانات و نمونه ترین کادر انسانی بهره برده است.

فراهم کردن شرایط کارآموزی شاید برای کمتر دانشگاهی مقدور باشد اما ایجاد این فرصت برای دانشجویان از جمله در رشته‌های پزشکی، دندان پزشکی و فیزیوتراپی جزو اقدامات مفید این دانشگاه میباشد. همکاری با انجمن‌های مشهور اروپایی مانند EUA، TESSA و IMHE، عضویت در برنامه‌های تبادل دانشجو مانند اراسموس، پشتیبانی از تحقیقات علمی دانشجو، اشتراک مطالعات دانشجویان و هزار فعالیت مفید دیگر است که اینگونه دانشگاه مال تپه را معتبر ساخته است.

دانشگاه مال تپه از دو پردیس تشکیل شده که پردیس اصلی این دانشگاه در محله بویوک باکال کوی (Maltepe , Büyükbakkalköy)  و پردیس دیگر این دانشگاه در محله دراگوس (Dragos)  قرار دارد.

دانشگاه مال تپه ترکیه

رتبه بندی دانشگاه مال تپه ترکیه

سازمانهایی که بر روی رتبه بندی دانشگاه‌ها تمرکز دارند میبایست مواردی مانند تجارب و اعتبار کارمندان و اساتید، زیرساخت های آموزشی، امکانات موجود، نحوه‌ی آموزشی، فضای رفاهی و بسیاری دیگر را بررسی و مقایسه کنند تا در نهایت برتری دانشگاه‌ها نسبت به هم مشخص گردد. دلیل موفقیت دانشگاه مال تپه استانبول در کسب بهترین رنکینگ ملی و جهانی نیز دارا بودن بسیاری از موارد ذکر شده در بالاترین سطح ممکن است.

اگر به دنبال دانشگاه های برتر ترکیه هستید این دانشگاه و دانشگاه های زیر از اعتبار رنکینگ بالایی برخوردارند.

لیست دانشگاه های خوب ترکیه

دانشگاه بیرونی ترکیه، دانشگاه هالیچ ترکیه، دانشگاه باهچه شهیر ترکیه، دانشگاه بیکنت ترکیه، دانشگاه ایستینیه ترکیه، دانشگاه فنرباغچه استانبول،

دانشگاه ینی یوزییل ترکیه ، دانشگاه مدیپول استانبول، دانشگاه گلیشیم ترکیه، دانشگاه یدی تپه ترکیه و دانشگاه آیدین ترکیه تعدادی از دانشگاه های خوب ترکیه هستند.

این دانشگاه توانسته در سطح ملی رتبه ی ۶۱ و در سطح جهانی به رتبه ی ۳۳۲۸ دست پیدا کند. البته سایتهای معروف زیادی در رتبه بندی فعالیت دارند به عنوان نمونه، رتبه ی جهانی دانشگاه مال تپه در سایت وبومتریک ۲۹۴۵ می‌باشد.‌ هم چنین در میان دانشگاه‌های قاره آسیا، مال تپه توانسته رتبه ۱۰۲۰ را کسب کند.

شرایط تحصیل در  دانشگاه مال تپه

در این دانشگاه سالیانه شرایط لازم برای ورود دانشجویان بین‌المللی در مقاطع مختلف تحصیلی، از کاردانی تا دکتری، مهیا می‌باشد. برای ورود میبایست دو شرط اساسی که یکی حداقل معدل دوازده و دیگری کسب نمره قبولی در آزمون ورودی SAT می‌باشد. نمره قبولی در این آزمون برای داوطلبان ورودی، حداقل هزار است که ششصد نمره باید در قسمت ریاضی باشد.

بورسیه دانشگاه مال تپه ترکیه

این دانشگاه جهت انجام کمکهای شهریه به دانشجویان خود، بورسیه‌های مختلفی از جمله بورسیه Housing and Meal Scholarship، Success Scholarship، Maltepe Scholarship، ÖSYM Scholarship and Discount و بسیاری دیگر اعطا میکند. برای دریافت هر یک شرایط و ضوابط خاصی حاکم است. اگر میخواهید اطلاعات کاملتری درباره بورسیه و شرایط دریافت آن بدانید، میتوانید با مشاوران مجموعه ی خود ارتباط برقرار کنید.

مدارک ثبت نام دانشگاه مال تپه استانبول

بسیاری از مدارکی که دانشگاههای ترکیه برای انجام ثبت نام تقاضا می کنند، یکسان است. مگر بر طبق قوانین دانشگاه لازم باشد برخی مدارک دیگر نیز از دانشجو طلب شود.

مدارک اصلی مورد نیاز در دانشگاه مال تپه به شرح زیر است:

  • پاسپورت با حداقل اعتبار تعیین شده
  • چند قطعه عکس جدید و پاسپورتی از فرد متقاضی
  • گواهی دیپلم به همراه ریز نمرات تحصیلی ترجمه شده
  • گواهی فارغ التحصیلی دوره دبیرستان به همراه ریز نمرات تحصیلی به صورت ترجمه
  • مدرک زبان معتبر انگلیسی یا ترکی متناسب با رشته تحصیلی

(در صورت نداشتن مدرک معتبر نگران نباشید، میتوانید در دوره‌های آموزشی دانشگاه شرکت نمایید. )

  • رسید پیش پرداخت شهریه و سایر هزینه‌ها
  • در صورت داشتن مدارک تحصیلی دانشگاهی، به همراه ریز نمرات ترجمه شده

شهریه دانشگاه مال تپه ترکیه

در این دانشگاه، فرد متقاضی با توجه به رشته‌ای که انتخاب میکند، ملزم است شهریه پرداخت نماید. عوامل زیادی در تعیین این نرخ تاثیر گذار هستند که از جمله می توان به زبان آموزشی رشته، بورسیه‌های تعلق گرفته، نحوه ی پرداخت نقدی یا اقساطی و غیره را نام برد.‌

میتوانید نرخ اصلی شهریه هر رشته را در سایت رسمی دانشگاه مشاهده بفرمایید.

رشته های تحصیلی دانشگاه مال تپه ترکیه

این دانشگاه از ۹ دانشکده، سه موسسه آموزش عالی و یک مدرسه تحصیلات تکمیلی تشکیل شده است‌. که هر کدام محل تدریس چندین رشته تحصیلی می‌باشند.

از جمله رشته‌های مختلف این دانشگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

پزشکی, پرستاری، مهندسی نرم افزار، حقوق،  سنوگرافی، مهندسی صنایع، مدیریت، معماری داخلی، روانشناسی، دبیری پیش دبستانی و ابتدایی، فوریت های پزشکی، مهندسی الکترونیک و الکتروتکنیک، مهندسی برنامه نویسی، معماری، جامعه شناسی، هوشبری، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران

، علوم سیاسی و روابط بین الملل، فلسفه، دبیری زبان انگلیسی و غیره

امکانات و خدمات رفاهی دانشگاه مال تپه ترکیه

همان گونه که گفتیم این دانشگاه امکانات رفاهی فوق العاده‌ای برای دانشجویان خود مهیا کرده است که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خوابگاههای دانشجویی مجزا و مجهز به انواع امکانات مانند اتاقهای یک تخته تا چند تخته، سرویسهای رختشویی، کتابخانه، اینترنت رایگان و غیره
  • امکانات مربوط به دریافت خدمات بهداشتی و درمانی رایگان
  • سالنهای غذاخوری و بوفه
  • پیست پیاده روی و دوچرخه سواری
  • استخر شنا
  • زمین‌های بازی، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی

و غیره

سخن آخر

دانشگاه خصوصی مال تپه ترکیه را در تعاریفی که جزء به جزء بیان کردیم، کاملا شناختید. قطعا اگر از قبل برای ادامه تحصیل این دانشگاه را انتخاب کرده بودید، حال مصمم‌تر شدید. بسیاری از دانشجویان مال تپه از شرایط تحصیل خود در این دانشگاه رضایت کامل دارند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به مشاوران و متخصصان آژانس مهاجرتی ما رجوع کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *