فعالسازی رومینگ در ترکیه

رومینگ ایرانسل در ترکیه

اگر قصد تحصیل در ترکیه را دارید بدانید که رومینگ در ترکیه یکی از دغدغه‌های مهم و ضروری افراد در این روزها، دسترسی و اتصال به اینترنت در کشورهای مختلف از جمله ترکیه است در واقع اگر قصد سفر و یا کارهای دیگر در ترکیه را داشته باشید اولین فکری که به ذهن شما می‌آید اتصال به اینترنت خواهد بود.

درادامه قصد داریم که شما را با طریقه استفاده از گوشی و اینترنت در ترکیه یا رومینگ در ترکیه با اپراتور‌های ایرانسل و همراه اول آشنا خواهیم کرد تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از امکانات و ویژگی‌های این اپراتورها استفاده کنید.

رومینگ در ترکیه

رومینگ ایرانسل در ترکیه

باتوجه به این که همه اپراتورها فقط محدوده جغرافیایی کشور خودشان را تحت پوشش قرار می‌دهند افراد هنگامی که از کشور خارج می‌شوند نمی‌توانند تماس داخلی را داشته باشند جز در شرایطی که حالت رومینگ در ترکیه سیم کارتشان را فعال کرده باشند.

بیشتر بدانید: خرید خانه در ترکیه

ایرانسل یکی از اپراتورهای است که این ویژگی را دارا است که توانسته است امکان استفاده از این سیم کارت در ترکیه با حالت رومینگ را نیز فراهم کند که با فعال شدن حالت رومینگ، همانند گذشته قادر به استفاده از  اینترنت، تماس داخلی و یا حتی خارجی هستید.

یکی از آسان ترین روش‌های فعال‌سازی رومینگ ایرانسل، استفاده از کد فعال‌سازی ایرانسل می‌باشد که قبل از خروج از کشور باید این کد را فعال کنید.

در این روش شما وارد قسمت شماره‌گیری تلفن همراه‌تان می‌شوید و کد *1111*1# را وارد می‌کنید که درصورت وارد کردن درست کد، پیامکی مبنی بر فعال شدن سرویس رومینگ برای شما ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مهاجرت تحصیلی به ترکیه

رومینگ همراه اول در ترکیه

رومینگ همانطور که گفته شد در حالت رومینگ استفاده از امکانت گوشی مثل، اینترنت همراه که در خارج از کشور باشید فراهم می‌شود.

برای مشترکین همراه اول، با شماره گیری کد دستوری *10*2911# می‌تواند به صورت رایگان حالت رومینگ سیم کارت خود را فعال کنند و از امکانات حالت رومینگ استفاده کنند.

در اپلیکیشن همراه اول یک قسمت وجود دارد که از طریق آن می توانید حالت رومینگ را فعال و غیر فعال کنید.

اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در ترکیه آنتن دارند و می توانید تماس های دریافتی تان را رایگان ببینید اما در صورت پاسخ به تماس دقیقه ای 10 هزار تومان هزینه برایتان محسوب می شود و در صورتی که شما تماس بگیرید دقیقه ای 20 هزار تومان باید پرداخت کنید. حالت رومینگ تنها برای اینترنت می باشد و برای تماس گرفتن نیازی به فعالسازی حالت رومینگ ندارید.

پیامک ها در همراه اول برای شما ارسال می شود و برای دریافت آنها هزینه ای نیاز نیست پرداخت کنید. اما برای ارسال پیامک هر پیامک برایتان مبلغ 10 هزار تومان هزینه دارد.

بیشتر بدانید: باز کردن حساب در ترکیه

اینترنت ایرانسل در ترکیه

مشترکین ایرانسل که قصد سفر به ترکیه را دارند، اخیرا افراد می‌توانند از اینترنت 4Gرومینگ استفاده کنند و از سرعت بالای اینترنت در خارح از کشور لذت ببرند.

برای خرید بسته رومینگ ایرانسل ترکیه، مشترکین ایرانسل می‌‌توانند با گرفتن کد *۱۱۱# بسته‌های ویژه اینترنت رومینگ ایرانسل را فعال کنند و با گرفتن کد دستوری *۱۱۱*۶#  از مقدار باقی مانده بسته اینترنتی خود مطلع شوند.

اینترنت همراه اول در ترکیه

اپراتور همراه اول توانسته است بسته‌های اینترنت تخفیفی رومینگ را برای مشترکین خود که قصد سفر به کشورهایی نظیر ترکیه را دارند فراهم کرده کرده است که افراد می‌توانند قبل از مسافرت، بسته‌های مقرون بصرفه رومینگ همراه را خریداری کنند تا در مدت زمانی که مسافرت هستند نه نیاز به خرید سیم کارت خارجی داشته باشند و نه نیاز به خرید بسته‌های گران قیمت اینترنت همراه.

بیشتر بدانید: مدرک زبان ترکی استانبولی

طریقه ریجستری گوشی در ترکیه

در ترکیه همانند ایران قوانین رجیستری مشابهی وجود دارد که برای جلوگیری کردن از قاچاق گوشی است درواقع شما برای اینکه بتوانید گوشی‌های هوشمند خود را ریجستری کنید باید در رابطه با این فرایند اطلاعات لازم را داشته باشید تا بتوانید به خوبی این کار انجام دهید و به مشکل نخورید زیرا ریجستر کردن در کشورهای دیگر دارای قوانین و ریزه‌کاری مخصوص به خود است.

اگر شما بخواهید بیش از ۴ ماه در ترکیه و یا سایر کشورها داشته باشید، باید گوشی خود را ریجستری کنید درواقع زمانی که شما به کشور ترکیه می‌روید پس از ۱۰ روز ماندن در ترکیه، پیامکی منبی بر اینکه برای اقامت و ماندن بیشتر در این کشور باید گوشی خود را ریجستری کنید در غیر این صورت پس از ۱۲۰ روز آنتن گوشی شما می‌پرد و نمی‌توانید از گوشی خود استفاده کنید.

برای ریجستری کردن گوشی باید کارت اقامت و اصل پاسپورت خودتان را به دفاتر پست ببرید و و پس از ارائه مدارک مورد نظر، رمز دولت الکترونیک را دریافت کنید.

شما با داشتن رمز دولت الکترونیک به سایتی با همان نام وارد می‌شوید و در قسمت ریجستری، مبلغ ۶۰۱۹ لیر را پرداخت می‌کنید.

دور زدن ریجستری گوشی در ترکیه

چندین روش برای دور زدن ریجستری گوشی وجود دارد که درصورت انجام آن می‌توانید گوشی خود را ریجستری کنید؛ اگر شما یک گوشی قدیمی داشته باشید که ارزش زیادی نداشته باشد و شماره سریال آن فقط یک بار در شبکه ثبت شده باشد شما می‌توانید از شماره سریال آن بر روی گوشی خود استفاده کنید.

راه دوم، استفاده از کارتن گوشی‌های قدیمی می‌باشد که از سریال این گوشی‌ها برای ریجستری استفاده می‌کنند.

درصورت نداشتن دو روش بالا شما می‌توانید از روش آخر برای ریجستری گوشی خود استفاده کنید، در این روش شما از سریال‌های رندوم استفاده می‌کنید درواقع سامانه همتا برای سریال گوشی که ریجستر نشده است فرصتی یه اندازه یک تا پنج ماه می‌دهد که شما می‌توانید هربار این سریال را به سریال جدیدی تغییر دهید و فرصت چند روزه را به طور مجدد تمدید کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینترنت سفرت با ما !

در هر لحظه از سفرت اینترنت داشته باش اما ارزون!

تنها کافیه فرم زیر رو پر کنی تا باهات تماس بگیریم.

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد